FD Mediagroep verkocht meer printadvertenties en groeide daarnaast met het online verschaffen van bedrijfsdata.
In het woensdag gepubliceerde jaarverslag meldt FD Mediagroep een omzet in 2014 van 64,1 miljoen, tegenover 60,3 miljoen een jaar eerder. Exclusief het effect van de acquisities van FD/IP Nederland en Energeia bedroeg de omzetgroei 3 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor amortisaties (ebita) liep met 45 procent op naar 7,8 miljoen, tegen 5,4 miljoen in 2013.
De onderneming zag vooral in de tweede helft van 2014 de advertentieomzet aantrekken, met name bij de printuitgaven. FD Mediagroep spreekt van een 'significante' groei, die opmerkelijk is omdat de Nederlandse markt van printadvertenties sinds 2009 een sterk dalende trend kent.
Algemeen directeur Eugenie van Wiechen voorspelde vorig jaar in een interview met Adformatie al dat FD Mediagroep zou groeien in zowel abonneeomzet als op de advertentiemarkt.
Ook de snelle groei van dochterbedrijf Company.info droeg bij aan de groei van de omzet en de bedrijfsresultaten. Deze online leverancier van bedrijfsinformatie werd in 2012 aangekocht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!