Er gingen al langer geruchten over het nieuwe mobiele advertentienetwerk.
Audience Network moet onder andere de concurrentie aangaan met Twitter, AdMob en InMobi. Via een api kunnen bedrijven advertenties plaatsen op Audience Network. Dankzij het netwerk kunnen bedrijven gerichte advertenties tonen aan gebruikers op basis van informatie van Facebook zonder dat het in een app van Facebook is.
Daarnaast biedt Audience Network de mogelijkheid om direct acties te ondernemen vanuit de advertentie. Dat betekent dat als Angry Birds een nieuwe versie aankondigt via een banner, de gebruiker de app direct kan downloaden door op ‘installeer’ te drukken.
Facebook verdient al steeds meer aan mobiele gebruikers. Die gebruikers, waarvan het aantal blijft stijgen, waren het afgelopen jaar verantwoordelijk voor meer dan de helft van het inkomen van de sociale-netwerksite. Dat geld kwam onder andere van betaalde verwijzingen naar apps in de App Store en Google Play.
Applink
Tijdens Facebooks conferentie werd ook een nieuw samenwerkingsverband aangekondigd: AppLink. Op dit moment is het vrij lastig om gemakkelijk tussen verschillende applicaties te switchen. Facebook wil dit met ‘AppLink’ makkelijker maken. Ontwikkelaars kunnen een aantal regels extra code in hun apps implementeren en zo op simpele wijze schakelen tussen applicaties.
Hierdoor moet het bijvoorbeeld mogelijk worden om vanuit een app waarmee je luistert naar muziek direct kaartjes te bestellen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!