Zo is te lezen in een onderzoek van het Britse onderzoeksbureau Centre for Retail Research, in samenwerking met RetailMeNot. De onderzoekers keken naar de trends in de grootste markten en ondervroegen 1000 shoppers in 8 Europese landen; Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, Italië, Polen en Spanje, plus 100 online retailers per land.
Centre for Retail Research voorspelt dat de waarde van de online verkopen in 2014 Ruim 131 miljard ponden bedraagt. Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk nemen verreweg het grootste deel voor hun rekening (81 procent).
Britse consumenten spenderen het meeste (45 miljard pond), maar Duitsland (35,4 miljard pond) groeit harder, met maar liefst 22 procent. Frankrijk groeit met 16,5 procent( 26,4 miljard) en Groot-Brittannië groeit15,8 procent.
Polen groeit het hardst van iedereen: 22,6 procent.
Vaker en meer
Volgens de onderzoekers is de groei te danken aan het feit dat consumenten vaker online shoppen, en meer geld besteden aan de shoppen. In voorgaande jaren kwam de groei met name door de komst van nieuwe online shoppers.
Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat consumenten verwachten minstens eenmaal per maand te shoppen in 2014, waarbij de gemiddelde Europese shopper dit jaar 18 keer een online aankoop zal doen, met een gemiddelde besteding op 59 pond per keer.
De onderzoekers verwachten dat Europese online sales dit jaar 11,9 maal sneller groeit dan in-store sales. Succesvolle retailers
Bron: The Drum, Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!