Deze week 6 artikelen uit de internationale marketingwereld.
1. Product placement-guerrilla op Vine
Vine, het zessecondenfilmpjesplatform (eigendom van Twitter) is hip. 'Vine is kind of like a hit show. It's successful right now. Thus, I should advertise on it.'
Betaalde advertenties zijn nog niet mogelijk, maar adverteerders proberen wel de aandacht op Vine te vangen van de inmiddels 40 miljoen gebruikers.
Mashable laat zien hoe bijvoorbeeld Coca-Cola en datingsite Badoo aan ‘stealth marketing’ doen.
2. De top15 socialemediafouten die je móet vermijden
Fouten maken is menselijk, maar sommige #fails kun je beter achterwege laten.
Zoals het hebben van geen strategie, Twitter gebruiken zonder beeld, hashtags links laten liggen en nog 12 andere tips van Business 2 Community.
3. 9 infographics over de grote waarde van visuele content
4. 5 manieren om waar voor je marketinggeld te krijgen
AdAge geeft vijf strategieën voor een betere ROI , en dan vooral een betere ‘I’.
Zoals: zorg voor echte transparantie in het uitgavenpatroon.
5. Salon luidt de noodklok: pas op voor de Snapchat-economie. Een nieuwe internetbubble is onderweg
Wat gebeurt er als het minder gaat? Wat gebeurt er als bij de eerste tekenen van tegenspoed in de reclamebudgetten wordt gesneden, wat altijd het geval is?
6. Hoe Unilever de kosten van contentmarketing onder controle kreeg.
Digiday meldt dat het niet in de laatste plaats te maken had met het neerhalen van de silo's.