In de VS is de Advertising Week het grootste evenement voor marketing- en communicatieprofessionals. De Amerikaanse organisatie wil de Europese editie graag laten groeien door meer landen te betrekken bij het evenement.
Zo kwam Doug Zanger (director Social and Marketing) van Advertising Week terecht bij Bert Hagendoorn, voortrekker van het Dutch Digital Design-initiatief. Onder deze vlag staan komende week Achtung!, MediaMonks en DDB & Tribal Amsterdam op het podium tijdens de sessie ‘Local Attitude with Global Appeal’.
Met presentaties van Daniel Sytsma van Achtung! (over de durf om te experimenteren, aan de hand van de Philips Brush Busters-case), Keith Kornson van DDB & Tribal Amsterdam (design dat verder gaat dan digitaal, aan de hand van werk voor KLM) en Jon Biggs van MediaMonks (Google Night Walk-case).
Hagendoorn ziet de gezamenlijke aanwezigheid als een belangrijke kans om de internationale zichtbaarheid van Dutch Digital Design te verhogen: ‘Onze doelstellingen kwamen mooi samen: wij laten daar ons beste digitale werk zien en omgekeerd is onze aanwezigheid een manier om Advertising Week Europe hier wat bekender te maken.’ Nederland is overigens het enige Europese land dat zich zo nadrukkelijk op het event presenteert.
Voor MediaMonks is Londen bekend terrein, want het bureau heeft daar al zes jaar een vestiging. Astrid van Essen, managing director MediaMonks UK over de Britse markt: ‘Het heeft ons een paar jaar gekost om te bouwen aan onze naam en reputatie, maar inmiddels is ruim een kwart van de omzet van MediaMonks gerelateerd aan onze aanwezigheid in Londen.
'De Nederlandse get it done-mentaliteit wordt hier zeker gewaardeerd, al is de doorslaggevende factor van ons succes geweest dat we het goed gedaan hebben in Britse award shows als D&AD, BIMA en Shots. We hebben in de afgelopen jaren, denk ik, de juiste toon gevonden: praktische Nederlandse nuchterheid met een Brits accent.’
Onlangs sleepte het Nederlands Fabrique nog een mooie opdracht binnen: de nieuwe website van het Design Museum London, een van de meest vooraanstaande musea op het gebied van hedendaags design en architectuur. Jeroen van Erp, lid Topteam Creatieve Industrie en creatief directeur van het bureau: ‘Uit een longlist van twintig bureaus wonnen we de uiteindelijke pitch tegen drie Britse bureaus. Waar het ene bureau beter was in animatie en het andere in storytelling, wonnen wij doordat we juist integraal problemen konden oplossen: niet alleen mooi design en een functionele site, maar tegelijk een verbeterde webshop die leidde tot meer conversie. Daarnaast zijn we in Nederland, vergeleken met de Britse bureaus, relatief betaalbaar.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!