Dat is een behoorlijke terugloop in vergelijking met het voorgaande jaar, toen nog 50 duizend bezoekers naar Keulen kwamen. Je zou denken, reden voor de organisatie om zich teleurgesteld uit te laten.
Maar dat valt alles mee. Dat er een terugloop in het aantal bezoekers zou optreden, was vooraf ingecalculeerd. Door de overstelpende drukte van vorig jaar dreigde Dmexco aan het eigen succes ten onder te gaan. Er liepen teveel mensen rond met een toeristische agenda en veel exposanten klaagden dat ze het bezoek niet fatsoenlijk te woord konden staan.
Betaalde ticketing
Dit jaar was het anders. Voor het eerst in negen jaar had de organsiatie besloten om betaalde ticketing te introduceren. Het gevolg van een behoorlijke terugloop in het aantal bezoekers. Maar de bezoekers die er wel waren, konden zich prima bewegen over de 110 duizend vierkante meter grote beursvloer, verdeeld over negen hallen waar zich meer exposanten presenteerden dan ooit (1100, een groei met 187).
Gerald Böse, de ceo van de Keulen Messe, merkte bij de afsluiting op dat een b2b beurs niet draait om aantallen, maar om de kwaliteit. 'Juist om een hoge kwaliteit van het bezoek naar de exposanten toe te kunnen waarborgen, hebben we in samenwerking met de BVDW (Bunddesverband Digitale Wirtischaft) besloten om dit jaar geld te gaan vragen voor toegang. En kwaliteit is wat DMexco 2017 bood.'
Professioneel publiek
Ook Christian Muche en Frank Schneider, de directie van Dmexco, legden de focus op kwaliteit. 'De relevantie van Dmexco als internationaal business pattform mag biljken uit het record aantal exposanten. We willen niet slechts zoveel mogelijk mensen in de hallen verzamelen. Ons doel is een professioneel publiek te trekken en zo Dmexco's primaire insteek als zakelijk evenement te versterken.'
Alle feiten en cijfers over Dmexco 2017 vind je hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!