Het gerenommeerde ABC instituut test online meetsystemen op de digitale markt. De audit focust op het meten van online zichtbaarheid van verschillende formaten op verschillende typen browsers en devices, waarbij wordt onderzocht of systemen correct 1-seconden-vertoningen meten. DMA Institute is nu één van de wereldwijd zes partijen die gevalideerd zijn om betrouwbaar 1 seconden (IAB) vertoningen te meten onder alle mogelijke omstandigheden. Daarnaast toont DMA Institute ook de totale duur dat reclame uitingen in beeld zijn.
Marcel Vogels (foto), ceo en co-founder van DMA Institute, noemt de validatie 'een bevestiging van onze kwaliteit en bekrachtiging van onze internationale ambities'. Hij voegt hieraan toe dat de focus echter niet alleen zal liggen op het aantonen van online zichtbaarheid. 'De echte meerwaarde zit in de combinatie met echt bereik van mensen (dus geen bots of non-human verkeer) en daadwerkelijke branding of performance journeys. Wij streven naar het volledig in kaart brengen van de totale waardeketen van online media, in meer dan dertig landen.'
DMA Institute is een Nederlandse software-leverancier met als specialisme 'online media accountability'. Het biedt daarbij een platform waarin dagelijks 16 miljard impressies kunnen worden doorgemeten. Het zusterbedrijf van DMA Institute, MeMo2, gebruikt online zichtbaarheid om de synergie tussen online (desktop/mobile) en offline betrouwbaar te duiden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!