Onder het motto ‘als de wereld niet naar Rotterdam kan komen... komt Rotterdam naar de wereld’ heeft Rotterdam Festivals het songfestival laten ombouwen naar een virtuele wereld. Digitaal bureau Dept en entertainmentbureau Tribe Company hebben het online alternatief samen gecreëerd.
In de custom-made 3D-wereld kunnen fans van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Ze kijken samen naar de optredens, krijgen make-up-tips voor hun beste Songfestival-look en cruisen virtueel door Rotterdam langs iconische plekken. Publiekstrekkers als dj Afrojack, Johnny Logan en Junior Song Festival ontbreken ook niet.
Renske Satijn, Directeur Rotterdam Festivals: ‘We zijn ontzettend trots op het allereerste online Eurovision Village en het veelzijdige programma. Iedereen is welkom en we zijn 24/7 open, gratis. We proberen bezoekers ook online zoveel mogelijk het echte festivalgevoel te geven.’
Legendarisch digitaal
Dept deed afgelopen jaar al wat ervaring op met virtuele eventoplossingen. Het eigen Dept-festival werd naar online gebracht, voor Bol.com werd een digitale inspiratiedag georganiseerd en voor Avans Hogeschool een online campus. Dimi Albers, ceo Dept: ‘Eurovision Village met miljoenen kijkers is een bewijs dat met groot denken zelfs de meest legendarische evenementen zijn om te toveren naar digitaal.’
Technologie
Niel van Hoff, CEO Tribe Company, vult aan: ‘Na livestream-events voor het grote publiek, zoals recent de digitale editie van De Vrienden van Amstel LIVE en The Streamers, hebben we voor dit project nog verder ingezet op de experience en mogelijkheden om offline events tot leven te brengen met behulp van technologie.’
Eurovision Village wordt 15 mei gelanceerd en is te bezoeken tot en met 23 mei op www.eurovisionvillage.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!