Den Haag begint publiciteitsoffensief herindeling

De gemeente Den Haag is een publiciteitsoffensief begonnen voor de gemeentelijke herindeling. Met 1200 informatiepakketjes probeert zij de mening van opiniemakers te beïnvloeden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De informatiepakketjes bevatten een brochure met feiten en achtergronden over het herindelingsplan, de herindelingskrant van het ministerie van Binnenlandse Zaken en een advertentie die de gemeente de komende weken in de regionale pers plaatst. In een begeleidende brief vraagt burgemeester Deetman de geadresseerden over de herindeling in discussie te gaan. De informatie wordt verzonden naar 1200 opiniemakers binnen en buiten Den Haag. ‘Het gaat daarbij om wetenschappers, bedrijven, instellingen en mensen die iets over de herindeling hebben gezegd of geschreven’, aldus een woordvoerder. De buurgemeenten van Den Haag, die volgens het herindelingsplan grond dreigen te verliezen aan de stad, staan niet op de verzendlijst. Uit onderzoek door bureau Cebeon is gebleken dat Den Haag jaarlijks 27 tot 33 miljoen gulden extra ontvangt als het herindelingsplan wordt uitgevoerd. De extra inkomsten komen onder andere uit het gemeentefonds, de onroerende zaakbelasting en de riool- en reinigingsrechten. (12-09-2000)

(Bron: ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie