Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum, en Wouter Fijnaut, Regional Vice President Expansion Markets D.E Professional
Donderdag werd het sponsorcontract bezegeld met, hoe kan het anders, een kopje koffie. Douwe Egberts ontwikkelt vanaf nu ieder jaar een nieuwe koffiemelange speciaal voor het museum. Deze wordt geschonken in het museumcafé, is te koop in de museumwinkel en op den duur ook te vinden in de D.E Cafés.
De eerste ‘D.E Dutch Master Blend Rijksmuseum’ is gebaseerd op de koffiehistorie van Nederland uit de achttiende eeuw. Toen werd koffie ingekocht in Jemen en Oost-Indië. Om kwaliteitsschommelingen in de smaak tegen te gaan werden de twee boonsoorten gemengd. De nieuwe melange wil die smaak nabootsen, maar ook aan de huidige eisen van consumenten voldoen. Daarom is er gekozen voor een combinatie van bonen uit Ethiopië en Sumatra, di apart van elkaar gebrand worden.
Een ander onderdeel van de sponsorsamenwerking is de restauratie van het ‘tuinhuis’ in de Rijksmuseumtuinen die het koffie- en theebedrijf heeft mogelijk gemaakt. Dat wordt na de heropening van het museum op 13 april een uitgiftepunt van o.a. koffie en thee.
Dick de Kock, meesterblender bij Douwe Egberts, en Harm Stevens, conservator geschiedenis bij het Rijksmuseum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!