Wie?
Ik ben Kaj Gorgels, ik werk nu een jaar als host bij Concentrate en ik heb een eigen YouTube-kanaal genaamd: Kaj Gorgels. Lekker creatief met namen ben ik, zoals je ziet! Op dit kanaal plaats ik vlogs van al mijn werkzaamheden achter de schermen en van mijn typetjes, waar de meeste mensen mij van zullen kennen.
Welke campagne?
Ik vind de influencer-campagne van Nick Offerman en whiskymerk Lagavulin erg goed.
Waarom?
Ik hou sowieso van video’s waar humor in zit. Wanneer een merk zich in een reclame niet te serieus lijkt te nemen, zonder dat het afbreuk doet aan het merk, vind ik dat een kunst. Het wekt bij mij sympathie op. We zijn allemaal wel klaar met de reclames in de trant van 'Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend'.
In deze campagne wordt een ouderwets merk als Lagavulinop een gedurfde manier bij een jongere doelgroep onder de aandacht gebracht. Nick Offerman past perfect in het plaatje van een oud stoffig whiskymerk. Er is zelfs een video waarinNick Offerman drie kwartier aan een glas whisky zit te lurken. Dat is geen video die je zo uitkijkt, maar hij blijft toch hangen, omdat het anders is dan je gewend bent. Jongeren hebben hem massaal bekeken.
Cijfer
Deze campagne zou ik bekronen met een 9. Een simpele campagne, met groot effect, die daardoor zelfs een Shorty-award won voor Best Influencer & Celebrity Campaign.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!