DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat 20 jaar en vierde dit jubileum met haar leden in Capital C in Amsterdam.
Bij deze gelegenheid blikte directeur Judith Oude Sogtoen terug op de ontwikkelingen in het marketingvakgebied en DDMA in de afgelopen 20 jaar. Daarnaast reikte bestuursvoorzitter Noor Cloo de tweede Carel Rog Penning uit aan oud-directeur Diana Janssen wegens haar verdiensten voor het vak.
Van direct naar datagedreven
De wortels van DDMA gaan terug naar 1981, toen het Direct Marketing Instituut Nederland (DMIN) werd opgericht, later omgedoopt tot DMSA.
In 2004 maakte DDMA haar officiële start als Dutch Dialogue Marketing Association, met destijds spam, direct- en telemarketing als belangrijke thema’s.
Door technologische en maatschappelijke veranderingen ontwikkelde de organisatie zich verder, met in 2010 een herpositionering naar de Data-Driven Marketing Association. Hiermee omarmde de vereniging een bredere focus op het vakgebied.
Reflectie en ambitie
De afgelopen jaren is DDMA uitgegroeid tot een vereniging gericht op de toekomst. Innovatieve commissies, zoals die van Data, Decisions & Engagement, Artificial Intelligence, Conversational AI en Social Media, weerspiegelen de evolutie van de marketingwereld.
Tegelijkertijd richt DDMA zich op belangrijke overkoepelende marketingthema’s als regelgeving, privacy, en ethiek, waarmee zij haar leden ondersteunt.
Het jubileumjaar is een moment van reflectie en ambitie, volgens Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA: ‘DDMA kijkt niet alleen terug, maar ook vooruit.’
Diana Janssen ontvangt Carel Rog Penning
Noor Cloo, bestuursvoorzitter van DDMA, reikte de Carel Rog Penning uit, genoemd naar voormalig directeur van Reader's Digest Benelux en de grote pionier in de direct marketing. Hij stond aan de basis van de oprichting van de DMIN, dat later evolueerde naar DDMA.
De versierselen gingen naar oud-directeur Diana Janssen als erkenning voor haar jarenlange inzet voor de sector.
Diana Janssen was directeur van DDMA van 2006 tot 2023 en heeft in deze tijd een cruciale rol gespeeld in de groei van de vereniging en de ontwikkeling van data-driven marketing in Nederland.
Onder haar leiding heeft DDMA zich gepositioneerd als belangrijke belangenbehartiger voor de marketingsector. Daarnaast heeft zij ethiek en de maatschappelijke verantwoordelijkheid die we als sector dragen als het gaat om data en marketing op de kaart gezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!