De afgelopen week lanceerde Neckermann – onderdeel van Thomas Cook Group – in Nederland de internationale campagne ‘Be Bold’.
Met de commercial wil de reisorganisatie laten zien dat ze het roer omgooien en ‘alles in werk stellen om de vakantieganger te laten genieten van zijn welverdiende vakantie’. Dat proberen ze te bewerkstelligen door te adverteren met nieuwe vroegboekkortingen, 24-uurs service, first minute- en omboekgarantie.
De focus van de campagne ligt daarom op het ‘echte, pure vakantiegevoel', waarbij je nergens iets van aan hoeft te trekken en even helemaal jezelf mag zijn. Of zoals AdWeek gisteren kopte: ‘If you’re having as much fun on vacation as the kid in this ad, you’re doing it right’.
Uit de reacties op YouTube blijkt ook de soundtrack in de smaak te vallen. Producer Tam Cooper componeerde speciaal voor de campagne de gelijknamige 'funky-achtige' track Be Bold.
De campagne is sinds 18 december te horen op de Nederlandse radio en te zien op tv en online.
Voor de fans de langere Britse versie:
Thomas Cook's Official New TV Advert 2015
Credits
Bureau: Albion London
Nederlands bureau: FEL
Productiemaatschappij: Chapel Media