Creatief bureau Tomorrow is gefuseerd met MediaMonks in China. Door de fusie worden de bestaande capaciteiten en aanwezigheid van MediaMonks in China flink uitgebreid. Het Aziatische land omvat de op een na grootste advertentiemarkt ter wereld.
Tomorrow werd in 2015 opgericht door Rogier Bikker en is uitgegroeid tot een van China's opwindendste digitale creatieve bureaus. Met een focus op het creëren van geïntegreerde merk- en sociale campagnes heeft Tomorrow bijna 50 mensen in dienst en kan Burberry, Budweiser, Beyond Meat, Coca Cola, Starbucks, Crocs en Red Bull tot het klantenbestand rekenen.
107 miljard
Een recent rapport van Credit Suisse (China Internet Sector 2021 Outlook) schat dat de Chinese online advertentiemarkt meer dan 107 miljard dollar waard is en ondanks de Covid-19-crisis in het eerste kwartaal een sterk herstel vertoonde met een groei van 17,1% in 2020. Ze voorspellen een verdere 18,1% groei in 2021. Groupm schat dat de digitale uitgaven meer dan 80% van de totale markt vertegenwoordigen, het hoogste aandeel in alle grote advertentiemarkten.
Creatieve uitmuntendheid
Sir Martin Sorrell, uitvoerend voorzitter van S4Capital is 'verheugd' Tomorrow te mogen verwelkomen 'in wat de grootste economie ter wereld zal worden.' Ook MediaMonks-directeur Victor Knaap is enthousiast. 'MediaMonks en Tomorrow delen een passie voor creatieve uitmuntendheid en gezien onze beide successen tot dusver in China, kan ik niet wachten om te zien wat 2021 voor ons gecombineerde bedrijf zal brengen.'
Bikker is 'ongelooflijk trots' op de fusie. 'We kunnen niet enthousiaster zijn over deze volgende fase, aangezien we samenwerken met MediaMonks en S4Capital om een disruptieve creatieve kracht in China te zijn.'
Na de fusie zullen er bij S4Capital in Azië ongeveer 500 mensen werken, op een totaal van ongeveer 4000.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!