GumGum neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en videoadvertenties. Met het gecombineerde aanbod wil GumGum een belangrijke rol spelen in de groter wordende markt van contextual targeting.
In 2025 wordt volgens het in Santa Monica, Californië gevestigde bedrijf door het verdwijnen van de cookies naar verwachting meer dan 412 miljard dollar uitgegeven aan contexual targeting. Zowel GumGum als JustPremium hebben groei doorgemaakt door de snelle verschuiving van budgetten naar die kant.
Contextual targeting is een manier van targeten waarmee een advertentie geplaatst wordt bij passende content in een vertrouwde redactionele omgeving.
GumGum is op zoek naar schaalvergroting en door de krachten te bundelen met JustPremium betreedt het bedrijf de markt in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, België, Zweden, Denemarken en Mexico.
Eric Visser, ceo van JustPremium: 'In de afgelopen negen jaar hebben we een bedrijf opgebouwd dat is gebaseerd op het vereenvoudigen van het maken, kopen en leveren van video- en display advertentieformaten die op een wereldwijd netwerk van premium publishers draaien. Met GumGum kunnen we die visie nu verder uitbouwen.'
Visser blijft aan als EMEA-president en rapporteert aan ceo Phil Schraeder van GumGum. De organisatie en naam van JustPremium worden in het merk GumGum geïntegreerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!