Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder duizend Nederlanders. Driekwart van de consumenten kent virtual reality brillen, zoals cardboard, Oculus Rift of Samsung Gear VR. Dit ondanks het feit dat slechts 1% van de Nederlanders in het bezit is van een exemplaar.
Behalve in het gebruik van VR-brillen voor entertainment (films en gaming) zijn consumenten ook geïnteresseerd in 'nuttige' toepassingen, zoals medische toepassingen (30%) en het overwinnen van angsten (25%). Eén op de tien consumenten heeft al eens een VR-bril geprobeerd, vooral voor het spelen van games (44%) en 90% is positief over deze ervaring.
Interesse hoger bij consumenten met VR-ervaring
Eenderde van de consumenten is geïnteresseerd in aanschaf van een VR-bril. Die interesse is beduidend hoger (54%) bij mensen die al eens een VR-bril hebben geprobeerd. Het liefst willen ze een VR-bril met geïntegreerd scherm (56%); een minderheid (10%) wil een VR-bril met een smartphone als scherm, terwijl één op de drie beide varianten ziet zitten.
Drie op de tien geïnteresseerden denkt binnen nu een jaar een VR-bril te kopen. Dit komt overeen met een potentiële markt van 1 miljoen exemplaren. Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!