De Zonnebloem heeft een nieuwe belofte en een nieuwe pay-off: 'Er kan zoveel meer dan je denkt.' Met ondersteuning van reclamebureau DEAR zet de stichting een nieuwe positionering neer die een ‘can-do’ mentaliteit als uitgangspunt neemt. 'De Zonnebloem denkt altijd in oplossingen, nooit in problemen. Waar een wil is, is een weg.'
De hele organisatie van de Zonnebloem is doordrongen van dit positivisme. Dat wil het in alle communicatie tot uiting brengen.
De vorm die gevonden werd om dat over te brengen, is (telkens) een verhaal waarin- aan de hand van de wens of behoefte van iemand met een fysieke beperking – verteld wordt waarom deze wens nét niet handig in te vullen valt of viel. DEAR: 'In de tv-commercials levert dat grappige, of in ieder geval onverwachte, situaties op.'
Volgens DEAR heeft de Zonnebloem een positieve boodschap. 'En dat mag best met een knipoog verteld worden: dat verhoogt de attentiewaarde (zeker in het "goede doelen umfeld") en "ontzieligt" tevens mensen met een fysieke beperking.
Credits
Verantwoordelijk bij de Zonnebloem: Arno Saladin, Emmy Wagenmakers, Noud van Rooij
Bureau: DEAR
Concept: Marq Strooy, Robin Zuiderveld
Strategie: Willem Nas
Productie: Cariola van Beek, Ilse Carpay, Jolanda de Boer, Vivian Ronden
Regie: Hans Knaapen
Edit: Jelmar Hoekstra
Post productie: Captcha!
Geluid: Kees Kroot, Feike de Wit (Soundcircus)
Fotografie: Chantal Spieard
Grafische vormgeving: Jan Willem van den Ban, Remco Knol
Productiemaatschappij: Cake
Over de Zonnebloem
Nationale Vereniging de Zonnebloem is één van de grootste vrijwilligersorganisaties van Nederland. Met een netwerk van 41.450 vrijwilligers zorgt de Zonnebloem ervoor dat mensen met een fysieke beperking deel kunnen nemen aan de samenleving.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!