Bright kiest voor webapp

Het lifestyle printmagazine Bright verdween eind 2013, maar start deze week een tweede leven in digitale vorm. Voor Bright Ideas is er niet gekozen voor een downloadbare native app, maar een website dat geschikt is voor elk formaat scherm (webapp). MobileMarketing.nl vroeg uitgever Erwin van der Zande waarom zijn keuze is gevallen voor een webapp.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarom heb je voor Bright Ideas gekozen voor een webapp in plaats van native?

Erwin van der Zande: “Voor een betaalde uitgave als zijn native apps uiteindelijk weinig aantrekkelijk. Je hebt te maken met drie platformen en daarom een hoop ontwikkelkosten. Verder zijn de kiosk-omgevingen op deze platforms nog onderontwikkeld of ronduit uitgever-onvriendelijk. Ook is het lastig om zulke apps goed te kunnen koppelen aan bestaande databases.”

 

In hoeverre is het koppelen aan bestaande database van belang?

Van der Zande: “Stel ik had voor Ideas een iOS Kiosk app gemaakt. Daar moet je als uitgever mensen ook de optie in aanbieden dat ze een abonnement afsluiten via hun iTunes account. Da&;s prettig, voor de gebruiker, maar als uitgever sta je met lege handen. Je krijgt geen data en je kunt zo&;n gebruiker niet herkennen als hij vervolgens op je site komt. Dat vind ik niet van deze tijd.”

De native apps met het nieuws van Bright.nl zullen overigens wel blijven bestaan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie