Uberconnected levert kennis, tools en handjes aan grote én kleine bedrijven die, zo heet het, 'meer willen halen uit social media, maar het niet zelf kunnen of willen organiseren'. Ook kan Uberconnected in het verlengde werken van strategische en creatieve social media agencies of PR bureaus.
Het bedrijf zegt hoogwaardige 24/7 social media support te bieden tegen relatief lage kosten. Dit laatste is mogelijk dankzij offshoring. Naast een vestiging in Nederland is een deel van de backoffice ondergebracht op Curaçao, waar native Nederlandse social media support agents werkzaam zijn bij Uberconnected in Willemstad.
Het initiatief komt van Brian Hirman (ex-Isobar), die ook Wouter Reijm en Erwin Kleiboer enthousiast wist te maken. Reijm zal de dagelijkse leiding voeren en Kleiboer is verantwoordelijk voor de backoffice organisatie in Curacao. Zelf zal Hirman ook nauw betrokken zijn bij Uberconnected, maar hij zal dat combineren met zijn werkzaamheden voor eVentures Africa Fund.
De eerste klus is inmiddels binnen. In opdracht van de gemeente Graft-De Rijp zal Uberconnected rondom Koningsdag de social media monitoring en het community management uitvoeren.
Het uitbesteden van social media contacten lijkt een snelle vlucht te nemen. Uitzendorganisatie Randstad kondigde recent eveneens aan zich op dit terrein te begeven. Vanaf april neemt het een 'Social Media Command Center' in gebruik in de regio Amsterdam. Randstad levert de nieuwe service vanuit dit centrum, of op locatie bij de klant.
Zie hieronder het introductiefilmpje.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!