Brand Utility als mobile marketing instrument

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit een welbekend Amerikaans onderzoek bleek jaren geleden dat de gemiddelde consument dagelijks 3.000 reclameuitingen voor zijn kiezen krijgt. Uiteraard zijn deze nooit allemaal door het brein om te zetten en staat de consument daar ook zeker niet altijd voor open. Dit onderzoek is alweer heel wat jaren oud en grote kans dat het gemiddelde aantal reclameuitingen flink is gestegen. Steeds vaker hoor je dat merken niet consumenten moet lastig vallen met hun reclame zendingen en dat ze meer relevantie en ‘bruikbaarheid’ moeten bieden. Het fenomeen ‘brand utility’ biedt hierop een mooi alternatief en geniet daardoor van een groeiende populariteit. In de mobile marketing en –advertising wordt het ook steeds vaker ingezet.

Wat is een ‘brand utility’?
Een brand utiliy is een tool dat een merk aanbiedt om zichzelf te promoten, meestal in de vorm van een dienst. De focus ligt hierbij op functionaliteit bij de consument. Het moet dus bruikbaar en handig zijn voor de consument. Enkele voorbeelden op gebied van mobile: de Nike+ fitness app, de Appie boodschappen app van Albert Heijn, de ‘lekker weer’ app van Hero, flight claim service van ARAG en de KleurAdviseur app van Schwartzkopf. Dit zijn allemaal apps die waarde trachten te creeren bij de gebruiker / (potentiele) klant. Het is goed om te zien dat steeds meer bedrijven inzien het ontwikkelen van een bruikbaar instrument een ultieme manier is om engagement te ontwikkelen bij de consument.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie