Belgische Cadeaubox geïntroduceerd in Nederland

Vanuit België betreedt een nieuwe speler de cadeaubonnenmarkt. Ruim op tijd voor de kerstinkopen gaat de Cadeaubox de concurrentie aan met Bongo en Vivabox.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Cadeaubox is een waaier, met daarin verschillende keuzemogelijkheden. Deze werd in 2006 in België geïntroduceerd en is vanaf nu ook in Nederland verkrijgbaar. Philippe Crols legt namens Cadeaubox uit in hoeverre het concept afwijkt van de eerder genoemde spelers in de markt.

In het persbericht schrijf je: het is gedaan met de foute cadeaus. Waarom is de Cadeaubox wel een goed cadeau?
‘Degene die een Cadeaubox krijgt, kan zijn eigen cadeau kiezen. Cadeaubox heeft zijn gamma onderverdeeld in themadoosjes, gericht op telkens een andere doelgroep.’

Wat is het verschil met een standaard cadeaubon?
‘Ten eerste kies je activiteiten of locaties volledig zelf. Ten tweede zijn deze op voorhand getest door Cadeaubox zelf, waardoor je sowieso kwaliteit in ruil voor de Cadeaubox krijgt. Bij andere soortgelijke bonnen volstaat het om een fax te sturen om te worden opgenomen in het assortiment.’

Hoe is het aanbod van de Cadeaubox samengesteld?
‘Cadeaubox werkt niet samen met partners. Voordat bijvoorbeeld een hotel wordt opgenomen in het assortiment, testen we dat grondig. Nieuwe accomodaties, hotels oforganisaties kunnen wel vragen om te worden opgenomen, maar worden op voorhand sowieso getest. Wat hebben ze eraan? Ze kunnen communiceren dat ze in het assortiment van Cadeaubox zitten en dat je ze op die manier ook cadeau kan geven. Tenslotte is het ook een beetje prestige en reclame.’

Kun je enkele spelers noemen met wie jullie de concurrentie aangaan?
‘Een concurrent is Bongo. De grootste concurrent ligt echter in een ander concept: de zogenaamde gift cards, die klanten bij een groot aantal winkels kunnen inleveren.’

Je schrijft dat in België het product zeer succesvol is. Hoe succesvol?
‘Cadeauboxen staan in België al enkele jaren steevast in de top-5 van perfecte kerstcadeaus. Jaarlijks gaan er om en bij de 1,5 miljoen boxen over de toonbank, verspreid over de drie grote spelers.’

Het concept en het merk zijn voor Nederland redelijk nieuw. Hoe denk je dat het hier aanslaat?
‘Aangezien Nederland bijna het enige land is in heel Europa dat nog niet vertrouwd is met dit concept, moet het weldra toch aanslaan. In België is dat destijds ook klein begonnen, maar nu is het een echte bom.’

Kijk voor meer informatie op

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie