Lemz tekent voor de realisatie van de campagne.
Ruim een miljoen mensen in Nederland hebben een ongeneeslijke longziekte. Op dit moment zijn longziekten als COPD en longfibrose niet te genezen, omdat kapotte longen nog niet gerepareerd kunnen worden. Uit onderzoek van Dr. Reinoud Gosens lijkt longreparatie echter dichterbij te komen.
Geld ophalen voor onderzoek
Het Longfonds verscherpte zijn missie 'Strijd mee voor gezonde lucht en gezonde longen' en wil met de activatie mensen laten ervaren hoe het voelt om naar lucht te moeten snakken.
Op de actiepagina houjeademin.nl kunnen mensen een filmpje uploaden, waarin ze hun adem inhouden en vrienden uitdagen om hun tijd te verbeteren. Daarmee doet de activatie enigszins denken aan de wereldvermaarde Ice Bucket Challenge van ALS en de chilipeper-actie voor de klimaatparade.
De campagne is sinds 15 februari online, op televisie en enkele digitale abri's in Amsterdam en Rotterdam te bekijken:
Credits
Bureau: Lemz
Opdrachtgever: Longfonds
Verantwoordelijk bij klant: Monique Moerkens, Arlette van Maanen, Petra Kern, Annika Lof, Brecht Janssen
Interaction design: Superhero Cheesecake
Design: Lemz & Superhero Cheesecake
Technische realisatie online: Superhero Cheesecake
Hosting: Vellance
Regisseur: Rob Lücker (Hazazah)
D.O.P: Lex Brand
RTV Productie & BN’ers: Vanessa Janssen
Edit: Robin de Jong (Kapsalon)
Grading & post: De Grot
Titel animaties: Joris Blomjous
Casting: Mooi weer street casting
Geluid films: Good Sounds
Illustraties: Sarah Goodreau
Geluid actiesite: Big Orange
Mediabureau: Carat
Digital Screens CS Digital Media
Social media: Red Carpet
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!