Anomaly vraagt kinderen hoe ze denken over een Kerstvrouw

Het bureau geeft de spraakmakende Elle-campagne #MoreWoman eigenhandig vervolg.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Of een vrouw ook het werk van de Kerstman zou kunnen doen?

Die vraag legde het internationale bureau voor aan enkele Britse kinderen. Over het algemeen denken de kids van niet: hoofdpijn, navigatieproblemen of simpelweg een gebrek aan kracht. De bekende stereotypen komen in de film pijnlijk boven:

Anomaly hoopt met de film ouders aan te moedigen om dezelfde discussie aan te gaan met hun kinderen.

Eerder dit jaar lanceerde Anomaly de internationale campagne voor Elle UK, waarmee het medium aandacht vroeg voor het geringe aantal vrouwen in topposities.

‘Nadat we gewerkt hadden aan de -campagne, realiseerden we ons dat dit debat niet stopt bij topposities binnen commerciële bedrijven, de politiek en Hollywood’, aldus , partner en co-executive creative director bij Anomaly. ‘Zelfs de toppositie met Kerstmis wordt ingenomen door een man. En je kunt het gesprek niet beter starten, dan bij diegene die de genderpercepties van onze kinderen beïnvloedt.’

De video is sinds 13 december online te bekijken.

De eerdere -campagne van Elle UK.

Credits &;What if Santa was a woman?&;
Agency – Anomaly
Creative - Simone Mascagni, Oli Beale, Alex Holder, Stuart Smith
Design - Kerry Roper
Motion Design​ -​ Dele Ajayi
Producer - Daisy Mellors​
Prod Company - RSA Films
Prod Company Producer - Emma Cairns
Director - Greg Fay
Editor - Nikki Porter @ Final Cut

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie