Premium

Alwine de Jong creatief directeur bij Being There

Alwine de Jong, voormalig algemeen directeur Y&R Amsterdam en adjunct-directeur Merk en Communicatie bij ASR, is deze week begonnen als creatief directeur bij Being There.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het afgelopen jaar werkte Alwine de Jong op freelance basis voor verschillende opdrachtgevers aan adverteerderszijde en bij digitaal bureau Noise.

Deze periode volgde op haar vertrek bij ASR, waar zij van 1 oktober 2012 tot in het voorjaar van 2013 adjunct-directeur Communicatie was en in kwam.

Voordat De Jong de overstap van bureau- naar adverteerderskant maakte, was zij bijna vijf jaar creatief- en algemeen directeur van Y&R Amsterdam.

De Jong over haar nieuwe stap: &;Het afgelopen jaar heb ik gebruikt nieuwe dingen te leren. Ik heb bij Noise aan veel digitale projecten meegewerkt en innovatieve technieken leren inzetten. Daar heb ik ook herontdekt hoe leuk ik het vind om als creatief aan merken en bedrijfsdoelstellingen te bouwen. Being There scoort creatief sterk en is flink gegroeid, er zijn daar voor mij op veel vlakken leuke, uitdagende dingen te doen. En dat allemaal op een plek als de Vondelkerk.&;

Olivier Koning, managing director van Being There, zegt over de komst van De Jong: &;De groei van ons bureau vraagt om verbreding van onze directie. We zochten iemand die merken en projecten vanuit het perspectief van de opdrachtgever kan benaderen en die de gepassioneerde vakidioten hier stevig van repliek kan dienen. Liefst een vrouw, want Being There is nogal een mannenclub. Alwine heeft een uitzonderlijk brede achtergrond. Ze is een strategische, gelauwerde creatief, heeft een goed oog voor klantrelaties en een flink track record in new business. We hebben haar gewoon net zo lang gestalkt tot ze koffie bij ons wilde komen drinken.&;

De directie van Being There bestaat naast Koning en binnenkort De Jong uit creatief directeur Pieter Scheltema en directeur strategie Edward Stolze.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie