1. Kinderverhalen komen met AR tot leven en dat maakt voorlezen nog leuker
Gewoon een fysiek boekje voorlezen blijft natuurlijk het leukste, maar toch zijn er vele technologieën die het voorlezen iets extra’s geven.
De app Noveleffect bijvoorbeeld hoort wat iemand aan het voorlezen is en versterkt het verhaal met geluidseffecten. In de app Bookful speelt augmented reality een grote rol. Daarbij ligt er een virtueel boek op tafel. De animaties zien er betoverend uit.
De onlangs gelanceerde app Wonderscope stapt af van het traditionele voorlezen. Met deze app komen verhalen tot leven in de hele kamer en kan het kindje samen met haar ouders praten met de hoofdrolspelers. Ze worden zo echt onderdeel van het verhaal. Alle virtuele karakters en objecten zijn interactief . Een prachtige app.
2. Samsung komt met haar eigen AR Cloud en een toffe samenwerking met Wacom
Samsung heeft ook zijn kaarten op tafel gelegd over augmented reality tijdens de jaarlijkse Developers Conference. Naast AR-emoji’s en een AR-headset die in de maak is, kondigde het het Project Whare aan. Dit is Samsungs eigen AR-Cloudplatform waarmee dus dezelfde AR-content voor iedereen op dezelfde plek beschikbaar is.
Ook kwam een samenwerking met Wacom genaamd Wacom Ink Layer Language (WILL 3.0) aan bod.
3. Niantic blijft haar bestaande mobile AR games doorontwikkelen en deelt de nieuwe Harry Potter Wizards Unite teaser
Niantic is met Pokémon Go de grootste speler van mobile AR-games en ze blijven innoveren. Op het event Innovation Tokyo 2018 was er een augmented reality game waar je een Pokémon moest zoeken op basis van spatial audio en kon men een multiplayer game Codename Neon spelen.
Niantic heeft daarnaast het spel Ingres waar het allemaal mee begon opnieuw uitgebracht onder de naam Ingres Prime met een re-design en nieuwe features. Er komt zelfs een serie die aansluit op het verhaal van de app. Vorige week werd de website en trailer gelanceerd van hun nieuwe location-based AR game Harry Potter Wizards Unite. Helaas is er nog geen gameplay te zien, maar wel een oproep om je als tovenaar aan te melden.
4. Naast Facebook en Snapchat zijn er meer platformen waar je AR ads kan inzetten
Een mooi voorbeeld is Admix. Daarmee plaats je geen vervelende banners in een augmented reality-game, maar doet aan echte virtuele product placement, bijvoorbeeld een virtueel blikje Pepsi dat op tafel staat. Ook Unity, waar 60% van de AR-content mee ontwikkeld is, serveert AR-ads in mobile games. Uit een onderzoek dat zij zij samen met Nielsen uitvoerde naar de ads van QSR-restaurants, blijkt dat de impact van AR enorm groot is. De awareness is 11x hoger en de intent is 33x hoger dan de benchmark.
5. Met Domino's bouw je je eigen pizza in augmented reality
Augmented Reality wordt vaak gebruikt om producten tot leven te brengen zodat klanten een beter beeld krijgen van hetgeen ze kopen. Domino’s heeft dat opgepikt en met de New Pizza Chef bouw je je eigen pizza op tafel. In AR ligt de pizzabodem op tafel en kan je er allerlei toppings op doen. De toppings hebben grappige animaties, zo staat bijvoorbeeld je pizza in brand als je pepperoni kiest. Download de app.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!