Facebook, Snapchat en Adobe vergroten hun augmented reality power

Alles Augmented #6 🔥Tweewekelijks het laatste augmented reality nieuws. Deze week o.a. grote AR-spelers en een holografisch persbericht.

1. Facebook en Snapchat vergroten hun presence in het AR domein

Facebook heeft zijn Camera Effects Studio omgedoopt in Spark AR. Hiermee bouw je zelf makkelijk AR ervaringen op Facebook. Daarnaast is Facebook begonnen met een closed beta voor AR op Instagram. Gezien de populariteit van Insta verwacht ik hier veel van.

Ook Snapchat bouwt flink door aan zijn AR presence met vernieuwde features in hun Lens Studio. In een memo is bovendien uitgelekt dat hun camerabril 'Spectacles' de eerste stap is naar een AR-bril. Ook de Snap Originals,de nieuwe tv-shows op Snapchat, hebben elk hun eigen AR lenzen. Bijvoorbeeld portals waarmee je uit de echte wereld letterlijk de show in stapt.

2. Persberichten als hologrammen die gedistribueerd worden via AR

Met een groot pr-event in Austin lanceerde You Are Here Labs hun Holographic Press Release. Het persbericht werd in eerste instantie opgenomen als volumetric video en daarna omgezet naar een goed format voor Snapchat en Facebook. Het ziet er tof uit.

Holographic Press Release™
Holographic Press Release™

3. AR headset Magic Leap geeft ons op hun eerste L.E.A.P. Conference een kijkje in de toekomst

De eerste developers conferentie rond Magic Leap heeft plaatsgevonden. Tijdens L.E.A.P sprak ceo Rony Abovitz over de toekomst van Magic Leap en duidde hij de zogeheten ‘Magicverse’waarin AR nog beter integreert met de omgeving dankzij een 3D map van de fysieke wereld (de AR Cloud). Ook gaf hij sneak peeks van app Star Wars Tamagotchi Porg, game Dr Grorborts Invaders, samen designen in AR met Onshape 3D CAD en nog veel meer. Grote klapper was de presentatie van een AI assistant genaamd Mica. Over deze virtuele dame waren de reacties lovend. Hieronder de recap van het event. Voor mij voelt het alsof we naar de toekomst van computing kijken. Kippenvel.

4. Adobe geeft een nieuwe preview van hun AR product Aero

Na eerder teasers gedeeld te hebben, heeft Adobe tijdens de Max conference in LA een nieuwe preview van hun AR-product Aero gegeven. Met Aero bouw je AR-ervaringen. Deze is nu nog in private beta waarvoor je je kan inschrijven. Aero heeft uiteraard een koppeling met Photoshop waardoor je heel makkelijk verschillende lagen met diepte in AR kan presenteren. Adidas heeft voor hun winkels met Aero al een 3D shoe configurator ontwikkeld. Hier een kleine GIF demo daarvan.

Adidas Adobe Aero

5. In Japan start binnenkort een Augmented reality trefbal competitie

HADO is een soort augmented reality trefbal dat op verschillende locaties in vijftien (vooral Aziatische) landen gespeeld kan worden. Het spel maakt gebruik van AR-headsets waarmee je energieballen naar elkaar kan gooien en die kan afweren met schilden. In Japan beginnen ze in 2019 zelfs met een officiële HADO competitie. Het klinkt tof, maar ik heb alleen nog mooie trailers gezien en geen echte beelden van de gameplay. Ik ben benieuwd.

Lees ook eerdere 'Alles Augmented' posts of schrijf je in voor mijn tweewekelijkse AR nieuwsbrief.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ethan
Adobe Aero 2020 lets you Design interactive immersive experiences by bringing your design skills to the world of augmented reality. You can import assets from other third-party apps like Maya and C4D and place assets around you in the real world which has already been optimized to look great in your AR experience. It is easy to place assets with familiar gestures of rotation, scaling and moving. Check it out: https://newserialkeys.com/adobe-aero-2020-crack/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie