Albert Heijn neemt op deze manier maatregelen tegen de "goedkopere" nieuwkomers zoals Jumbo en Lidl die het afgelopen jaar hard groeiden.
Jumbo boekte in 2007 een omzet groei van 30 procent en heeft nu een marktaandeel van 4,8 procent.
De grondstof prijzen spelen volgens Grievink ook een rol. Door de stijgende prijzen zullen de supermarkten op zoek gaan naar andere manieren om dit te compenseren. Ook verwacht hij dat supermarkten de leveranciers verder onder druk zetten om zo goedkoop mogelijk te leveren.
Grievink verwacht dat er weer slachtoffers gaan vallen hij wil echter geen namen noemen.
bron: Distrifood
Ik denk dat AH zelf ook moet oppassen. Eerder is al gebleken dat verschillende leveranciers er niet van gediend zijn als er met de prijzen van producten gestunt wordt. Zo leverde pijnenburg al een tijd geen ontbijtkoek aan AH en ontstonden er ook akkefietjes met Coca Cola toen de supermarkt keten met de prijzen begon te stunten.
Of zal AH daar niet zo mee zitten en zal het juist op deze manier het goedkopere huismerk meer onder de aandacht willen brengen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!