Adform komt met op AI gebaseerde contextual targeting

Samenwerking met Cognitiv, leverancier van deep learning AI voor marketeers.

Adform gaat samenwerken met Cognitiv, leverancier van deep learning AI voor marketeers. Samen stellen ze Gognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar in verschillende Europese talen. Hiermee kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

PubMatic is geselecteerd als SSP die toegang heeft tot alle inventory. Ondersteunde Europese talen zijn onder andere Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, Zweeds, Deens, Noors en Fins. 

ContextGPT maakt gebruik van speciale taalmodellen (LLM’s) om de inhoud van een pagina te 'lezen' waardoor media-inkopers toegang krijgen tot contextual targeting die veel preciezer zou zijn dan de meer basic keywords die normaal worden gebruikt voor contextual targeting. Met behulp van AI-prompts kunnen gebruikers contextuele segmenten produceren om campagnes continu te optimaliseren. Ook kan bijvoorbeeld een Franse prompt URL’s met Duitse content vinden.

Volgens Katja Henneveld, countrymanager Benelux en Frankrijk bij Adform kunnen klanten met deze oplossing 'ongekende nauwkeurigheid en nuance leveren terwijl ze toch schaal bereiken en dat over verschillende talen heen'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie