Na de recente make over van het NRC en de veelbesproken Goed Volk-campagne van de Volkskrant begin dit jaar, is het nu de beurt aan het AD om zich als krant opnieuw te profileren.
Dat doet de krant met de slogan 'AD maakt sterk'. 'Want' zo luidt de toelichting, 'het AD versterkt. Laat je sterker in het leven staan. Krijgt meer diepgang, wordt scherper en overzichtelijk. Een nationale krant met een lokaal hart. En dat willen we graag laten zien. Met een nieuwe campagne, commercial en een vernieuwde krant.'
Volgens het AD zelf schuilt de eigen kracht in 'een goede mix van nationaal en lokaal nieuws', 'serieus nieuws, maar ook met leuke en toegankelijke onderwerpen'. Ofwel: 'veraf en dichtbij, maar ook betrokken, nuchter en respectvol'.
In de commercial stelt het AD zich met behulp van een voice over als volgt voor:
'Wij zijn het AD. Wij maken nieuws.
Helder. Eerlijk. En soms gewoon leuk.
Vanuit de verste uithoeken tot vlak om de hoek.
Winnaar in sport. Als beste in testen.
Overal beschikbaar. Elk moment van de dag.
Wij maken nieuws. Voor lezers die willen.
Wij maken nieuws. Voor een krachtiger leven.
Wij maken niet bang. Wij maken niet vals.
Wij zijn het AD. En het AD maakt sterk.'
Het AD bracht onlangs de marketingcommunicatieactiviteiten onder bij JWT Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!