Het gemiddelde bereik van AD Dagbladen (dus ook de regio-edities) is 1.339.000 personen (13+), tegen De Telegraaf 1.258.000. Uit de vorige NOM-cijfers bleek al dat AD in 2016 De Telegraaf is gepasseerd.
De Volkskrant is met een bereik van 750.000 personen de nummer 3. NRC Handelsblad heeft een bereik van 349.000. Samen met nrc.next (sinds februari is het één krant die op twee momenten uitkomt) is het nettobereik 449.000.
Persgroep de grootste
De Persgroep is met alle titels samen (landelijk en regionaal) de grootste dagbladuitgever met een bereik van 3.859.000. TMG komt met De Telegraaf, Metro en Holland Media Combinatie uit op een bereik van 2.537.000 personen.
Het totaalbereik van dagbladen in Nederland is 6.583.000. Landelijke dagbladen bereiken inclusief gratis dagbladen 4.372.000 mensen en regionale dagbladen 3.230.000.
Voor de NOM Printmonitor worden jaarlijks ongeveer 17.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het lezen van dagbladen, magazines en huis-aan-huis-kranten. Deze steekproef staat voor 14.246.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. GfK voert het uit.