Activity trackers maken wearables mainstream

Fitbit populairste mHealth device

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niet de smartwatches of -glasses, maar sport en gezondheid bandjes zoals de Fitbit, Sony Smartband en Nike Fuelband laten de markt van draagbare technologie openbreken. Terwijl  bij Google Glass en de diverse verkrijgbare smartwatches vaak nog twijfels zijn over de toegevoegde waarde, is dat bij de activity trackers niet het geval.

De deed onderzoek naar activity trackers en stappentellers onder haar nieuwsbrieflezers.43% van de 300 respondenten gaven aan is bezit te zijn van één of meerdere activity trackers of stappentellers. Het grootste gedeelte van ondervraagden geeft aan dat zij hun activity tracker al langer dan een jaar in hun bezit hebben. Bij de vraag waarom mensen een activity tracker kochten bleek 47% ‘ Inzicht krijgen in het dagelijkse beweeggedrag’ aan te geven, 23% gebruikte een tracker als motivatie om meer te bewegen en 22% uit voorliefde voor gadgets. Dat zo’n activity tracker ook daadwerkelijk werkt blijkt dat 71% van de dragers aan heeft gegeven meer te zijn gaan bewegen. Slechts 29% van de respondenten heeft aangegeven dat ze door deze wearable niet actiever te zijn geworden. Als we kijken naar de merkvoorkeuren van respondenten die activity trackers gebruiken blijk Fitbit onbetwist marktleider. 42% gaf aan deze tracker te gebruiken. Gevolgd door Withings, Jawbone en Nike. SmartHealth gaf bij hun onderzoek zelf reeds al aan dat de hun resultaten niet geheel zuiver zijn, aangezien de doelgroep van Smarthealth al erg met gezondheid bezig is en voor een groot deel onder de categorie ‘early adaptors’ vallen.  

 

De en Brandwatch hebben ook onderzoek gedaan naar wearables. Wearables beginnen steeds meer te leven onder de consumenten. Het conversatie volume op internet over wearables groeide met 190% van Q1 2013 naar Q1 2014. Google Glass, Fitbit en Nike Fuelband waren de de meest genoemde merken.

 

Mhealth als marketingmiddel wordt momenteel nog zeer beperkt ingezet. is één van de eerste bedrijven die haar klanten beloont met kortingen en kado&;s aan de hand van gerende of gereden kilometer via stappentellers. 

Bronnen: SmartHealth, Briljant Noise, Brandwatch

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie