Drankmerk Absolut, bekend van haar creatieve communicatie, is gestart met een experiment rondom sponsoring van speciaal gemaakte videoclips voor de nieuwe Sony Playstation Portable (PSP). Hierdoor kunnen de programma's gratis worden aangeboden. Er komt overigens steeds meer speciale videocontent voor de Sony Playstation beschikbaar, Universal Media, ABC news, Atom Films en Heavy.com bieden speciale content aan voor de PSP . Vooral de laatste is actief bezig en is mijn grote favoriet. Ik bezoek de site van Heavy.com daarom regelmatig en kwam drankmerk Absolut tegen als sponsor. Het sponsoren is een interessante ontwikkeling. Rondom het nieuwe apparaat van Sony ontstaat een heel nieuwe vorm van mediaconsumptie . Overigens kwam ik recent op dezelfde site ook al sponsor Unilever tegen met haar merk Axe, die dus ook aan het experimenteren is met deze nieuwe advertentievorm.
Een paar weken geleden had ik het met Tjeerd Wiersma van Emerce over Sony's nieuwe baby de PSP, waar er in de VS in 2 dagen tijd 500.000 stuks (!!!) van werden verkocht. Tjeerd maakte me nog enthousiaster en de afgelopen weken is mijn fascinatie voor dit apparaat danook toegenomen.
Voor de marketeers die niet zo thuis zijn in de wereld van Playstation, het gaat om een draagbare versie van een spelcomputer. Het apparaat is echter ook te gebruiken als portable videoplayer. Met een aantal aanpassingen heeft de PSP de potentie om de iPod te worden op het gebied van video.
Steeds meer contentbedrijven ontwikkelen daarom speciaal gemaakte content voor dit nieuwe apparaat en daar ontstaat dus ook weer nieuwe adverteerdersmodellen. Op deze manier kan de content gratis worden aangeboden.
In het najaar komt het apparaat naar Nederland, welke adverteerder gaat de Nederlandse primeur krijgen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!