De tablet is het meest gebruikte mobiele apparaat om online aankopen mee te doen. Van alle online kopers heeft 25% hun tablet (wel eens) gebruikt voor een online aankoop. 15% Van de Nederlanders heeft in het eerste half jaar van 2014 hun smartphone gebruikt voor het doen van een online aankoop.
De tablet lijkt aan terrein te winnen, zo blijkt uit het stijgende percentage van de online bestedingen die via de tablet worden gedaan. Het aandeel van de tablet groeit van 8% in het eerste kwartaal naar 10% in het tweede kwartaal. Niet alleen het aantal online aankopen, ook het gemiddeld besteed bedrag per online aankoop via de tablet neemt toe.
Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor van Thuiswinkel.org, een onderzoek naar de online marktbestedingen dat wordt uitgevoerd door GfK.
Voor het eerst is in het onderzoek ook de online verkoop in winkels, via tablet of internetzuilen gemeten. Van alle online kopers geeft 2% aan ook online in de winkel producten of diensten te kopen. De verwachting is dat meer winkels in de winkelstraat ook in de winkel online producten en diensten gaan verkopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!