Uit een wereldwijd onderzoek onder 650 financiële topmannen, blijkt dat ze vertrouwen hebben in marketing als aanjager van bedrijfsgroei.
In het 2017 Global Business and Spending Outlook van American Express en Institutional Investor staat dat 99 procent van de ondervraagden de uitgaven en investeringen van het bedrijf wil verhogen. 31 procent van hen zegt meer te willen investeren in advertising, marketing en pr.
Klantenservice verbeteren
67 procent van de financials willen ook meer investeren in klantcontact, 84 procent wil de klantenservice verbeteren.
Ze geven aan dat het aannemen en behouden van personeel, vooral op de sales- en marketingafdeling, lastig is.
Wat betreft de belangrijkste prioriteiten voor dit jaar: het belangrijkst vindt men competitief blijven, 53 procent geeft hier de hoogste prioriteit aan. Op de tweede plaats (48 procent) staat het beter tegemoet komen aan klantbehoeften.
81 procent zegt dat zij als financiële topman meer invloed hebben dan de ceo als het om strategische beslissingen gaat.
Foto: 123RF