126 creatieven zetten zich in voor Plastic Soup Foundation

De Persgroep heeft dinsdagavond de vierde editie van de Creative Press Challenge geopend.

De deelnemers kwamen gisteren bij Club ADCN bijeen om hun briefing te ervaren. Met een interactieve installatie werden zij letterlijk geconfronteerd met de plastic soep. Met deze inzichten gaan de deelnemers hun beste printadvertentie van het jaar maken voor Plastic Soup Foundation.

Aan de vierde editie van de Creative Press Challenge, een invitation only competitie, doen dit jaar 126 jonge creatieven mee van 40 verschillende reclamebureaus, waaronder Alfred International, Dawn, INDIE Amsterdam, J. Walter Thompson, Kokoro, Selmore en We Are Pi. De Creative Press Challenge daagt reclamemakers uit om terug te gaan naar de kern van een goed doel en hiervoor hun beste print van het jaar te maken. Het werk wordt ingezonden als markerschets, zodat de puurheid van het idee beoordeeld kan worden.  

Plastic Reflectic
Voor het Briefingsevent ontwikkelden Better Future Factory en Front404 ‘Plastic Reflectic’, een interactieve installatie die de plastic soep tot leven brengt. &;De Plastic Reflectic confronteert ons met een plastic versie van onszelf, met de gedachte dat we langzaam één worden met plastic. Plastic dringt namelijk elke dag ongemerkt ons lichaam binnen.&;

Grand jury
De jury bestaat uit Mervyn ten Dam (ACHTUNG!), Ewoudt Boonstra, Dave Canning (180 Amsterdam), Philippe Remarque (de Volkskrant) en Maria Westerbos (Directeur Plastic Soup Foundation). &;De Creative Press Challenge en de innovatieve manier van briefen sluit perfect aan bij hetgeen wij willen uitstralen richting onze doelgroep. We willen op een positieve manier aandacht vragen voor de effecten van plastic vervuiling&;, zegt Westerbos.

Top 3 en de winnaar
Tijdens de Nomination Night op 8 november wordt de top 3 bekendgemaakt. Deze teams krijgen de kans om hun schets te produceren. Uit deze drie geproduceerde advertenties kiest de jury de uiteindelijke winnaar. De twee jureringrondes zijn in november en op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt. De winnende advertentie wordt, samen met een exclusief interview met het bureau, gepubliceerd in de Volkskrant en ingezonden naar Cannes Lions 2017. 

Fotografie: Nikke Schuurman 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie