0900 E-mail, laat de consument maar betalen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

een nieuw nederlands bedrijf heeft vandaag een nieuwe dienst geïntroduceerd. Het bedrijf komt met een alternatief voor de betaalde 0900 telefoonnummers voor bedrijven, de 0900 e-mail.

Bedrijven kunnen bij Port O'mail een 0900 e-mail adres aanvragen. Iedereen die naar het e-mailadres mailt krijgt door het bedrijf een vooraf vastgesteld tarief voorgeschoteld wat betaald moet worden.

Met deze nieuwe dienst wordt een alternatief geboden voor de 0900-telefoonlijnen. Daarnaast garandeert Port O'mail een honderd procent spamvrije e-mail.

Zit de consument hier nou echt op te wachten? Moeten wij gaan betalen zodat bedrijven geen spam meer ontvangen?
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje krom. De consument laten betalen voor een probleem waar ook andere oplossingen voor gevonden zouden kunnen worden. Laat bedrijven die nu echt alle spam willen weren maar zelf investeren in een betere manier om dit op te lossen.
Daarnaast was het gebruik van e-mail juist krachtig omdat het drempel verlagend is voor de consument. Ik ben van mening dat hier mee de drempel voor het versturen van een mail met een vraag of opmerking sterk wordt verhoogt.

Een concept als dit heeft volgens mij weinig kans van slagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie