William Morris investeert in Droga5

Talentenbureau William Morris Endeavor (WME) neemt een minderheidsbelang in reclamebureau Droga5. De deal wordt geschat op een investering van 225 miljoen dollar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eén van de in het oog springende uitingen voor de Bing/Jay-Z campagne door Droga5

De gesprekken over de investering lopen al een jaar en worden naar verwachting volgende week afgerond. WME verwerft hiermee een belang van 49 procent in Droga5. Het reclamebureau krijgt op deze manier toegang tot de bronnen en relaties van WME in de entertainmentindustrie en diens portfolio in technologie, marketing en media.

‘A tot Z oplossing’
Klanten van Droga5 zijn onder meer Coca-Cola, Motorola, Mondelez International en Spotify. WME vertegenwoordigt sterren als Lady Gaga, Alicia Keys, Javier Bardem en Oprah Winfrey. ‘Adverteerders en merken willen dichter bij onze content komen’, vertelt Patrick Whitesell, mededirecteur van WME, aan . Volgens hem maakt de samenwerking het mogelijk om adverteerders een ‘A tot Z oplossing’ voor hun campagnes te bieden in plaats van meerdere bureaus te moeten inschakelen.

De campagne van Droga5 voor Microsoft’s zoekmachine Bing sprong in het oog van WME’s mededirecteur Ari Emanuel. Daarvoor werden pagina’s van Jay-Z’s autobiografie getoond op van alles en nog wat, van billboards tot boksballen, zwembaden en pooltafels. Fans konden de pagina’s verbinden via een game op basis van Bing. ‘Dat is een geïntegreerde benadering die niet veel mensen hanteren’, aldus Emanuel.

Mengen in de popcultuur
WME is sinds mei 2012 voor 31 procent in handen van de private investeerder Silver Lake, die het talentenbureau sindsdien adviseert over mogelijke investeringen. Droga5 is niet het eerste reclamebureau waar WME belang in verwerft. Het bedrijf heeft ook een samenwerking met het digitale bureau Red Interactive en social media start-up theAudience.

‘Klanten praten al een tijd over hoe we een merk invloedrijker kunnen maken’, zegt David Droga, oprichter van Droga5. ‘Hoe we kunnen mengen in de popcultuur. WME kan helpen hierop een antwoord te geven, gezien hun substantiële bereik op het gebied van tv, uitgeven, muziek, film en theater.’

Bron: ,

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie