Weight Watchers verandert brand design

Nog 3 weken en dan beginnen veel mensen het nieuwe jaar weer met goede voornemen. Na het vele eten en drinken in de feestdagen is afvallen vaak een van deze goede voornemens. Weight Watchers introduceert daarom op 1 januari een nieuw programma (Weight Watchers 360º) en een nieuw brand design. Met het nieuwe design en een nieuw programma heeft Weight Watchers, opgericht in 1963, zich klaar gemaakt voor de toekomst vermeld het persbericht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het logo is vereenvoudigd en bestaat uit een woordmerk, zonder spatie of beginkapitalen. Het lettertype is vriendelijk en toegankelijk. Karakteristiek voor het logo en het brand design is het kleurverloop. Dit verloopt altijd van donker naar licht en weerspiegeld de transformatie van gewichtsverlies, aldus de van de identiteit.

In het nieuwe brand design speelt de kleurverandering een essentiële rol om de verandering die mensen ondergaan te symboliseren. Het logo verloopt in een grijs waarde maar gelukkig worden in de merkstijl vijf heldere kleuren gebruikt.

De gradiënt loopt horizontaal van link naar recht en verticaal van boven naar beneden, om daarmee de chronologische volgordelijkheid aan te geven. In de merkstijl kan de kleur ook van de ene in de andere kleur overlopen. Het dikker/dunner verhaal is hier dan iets minder aanwezig en wordt het een generiek stijlelement.
Het logo is opgebouwd uit een grote, vriendelijke bolde letter die van kleur veranderd. Niet een erg spannende oplossing en een voor de hand liggende oplossing. Ik snap de metafoor voor verandering, maar er zijn spannendere en inspirerendere mogelijkheden om verandering te symboliseren.

Conclusie, een mooie grafische oplossing, maar de emotionele verleiding ontbreekt wat mij betreft. Hoe denken jullie hierover?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie