Het logo is vereenvoudigd en bestaat uit een woordmerk, zonder spatie of beginkapitalen. Het lettertype is vriendelijk en toegankelijk. Karakteristiek voor het logo en het brand design is het kleurverloop. Dit verloopt altijd van donker naar licht en weerspiegeld de transformatie van gewichtsverlies, aldus de ontwerpers van de identiteit.
In het nieuwe brand design speelt de kleurverandering een essentiële rol om de verandering die mensen ondergaan te symboliseren. Het logo verloopt in een grijs waarde maar gelukkig worden in de merkstijl vijf heldere kleuren gebruikt.
De gradiënt loopt horizontaal van link naar recht en verticaal van boven naar beneden, om daarmee de chronologische volgordelijkheid aan te geven. In de merkstijl kan de kleur ook van de ene in de andere kleur overlopen. Het dikker/dunner verhaal is hier dan iets minder aanwezig en wordt het een generiek stijlelement.
Het logo is opgebouwd uit een grote, vriendelijke bolde letter die van kleur veranderd. Niet een erg spannende oplossing en een voor de hand liggende oplossing. Ik snap de metafoor voor verandering, maar er zijn spannendere en inspirerendere mogelijkheden om verandering te symboliseren.
Conclusie, een mooie grafische oplossing, maar de emotionele verleiding ontbreekt wat mij betreft. Hoe denken jullie hierover?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!