De eerste twee edities van Pintar Rapido vonden plaats in Londen, op 6 september beleeft het outdoor snel-schilderevenement Pintar Rapido zijn primeur op het Europese vasteland, in Amsterdam.
Bureau Weber Shandwick is gevraagd om de pr- en communicatieactiviteiten te coördineren en dit unieke evenement op de Nederlandse kaart te zetten, evenals de honderden deelnemende kunstenaars die worden uitgedaagd om de pracht en diversiteit van Amsterdam te vangen in één schilderij, binnen één dag.
Met deze nieuwe editie wil Pintar Rapido een breed Europees publiek aanspreken om op straat uiting te geven aan hun kunstzinnigheid, bijdragen aan de profilering van lokale kunstenaars en kunstzinnige ontwikkeling stimuleren.
Deelnemende kunstenaars zijn tijdens het evenement vrij om een voor hen karakteristieke plek van de stad in één dag te vereeuwigen op het schilderdoek. De volgende dag, op zondag 7 september, worden alle kunstwerken tentoongesteld en te koop aangeboden in de Posthoornkerk, waarbij ze beoordeeld en beloond worden door een professionele jury.
Een deel van de opbrengst van de verkochte schilderijen gaat naar het Jeugdcultuurfonds. Hiermee stimuleert Pintar Rapido de persoonlijke en kunstzinnige ontwikkeling van Nederlandse kinderen in achterstandsposities.
Weber Shandwick zal zich enerzijds richten op het generen van free publicity, zowel voor, tijdens en na het evenement, en anderzijds op het genereren van zoveel mogelijke deelnemende kunstenaars en bezoekers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!