De G is van Google
Spannende post van Google’s CEO Larry Page. In een persoonlijke brief onthulde hij afgelopen maandag dat hij een nieuw moederbedrijf creëert, Alphabet, waar alle activiteiten van Google voortaan zelfstandig onder gaan opereren. Naast de bekende zoekmachine bestaat Google uit nog een flink aantal andere bedrijfsonderdelen. De nieuwe structuur van onafhankelijke onderdelen moet het vooral makkelijker maken om snelle beslissingen te nemen over de meer experimentele componenten. Denk aan zelfrijdende auto’s, drones, het genezen van oudersdomsziektes en meer van deze spannende superhero-activiteiten. Larry zelf is “really excited” en groot fan van de nieuwe naam ‘Alphabet’. Juicy detail: Larry is niet de eerste die deze naam wel leuk vindt. Zo zijn er al een aantal andere organisaties met dezelfde naam. BMW heeft het internetdomein zelfs al in eigendom en is niet van plan het te verkopen. Wie zal het aandurven om Google op z’n Amerikaans aan te klagen? Wij houden het voor je in de gaten.
Breaking news ontvangen via Facebook
Psst, we hebben geruchten gehoord over nieuwe ontwikkelingen binnen Facebook. De details zijn nog vaag, maar het schijnt dat Facebook werkt aan een zelfstandige nieuwsapplicatie. Volgens insiders is het een Twitter-achtige app die organisaties in staat stelt om pushberichten te sturen naar gebruikers. Tenminste, wanneer gebruikers eerst de app hebben gedownload en aangeven interesse te hebben in news alerts over het onderwerp. De alert kan uit maximaal 100 tekens bestaan en een URL bevatten die naar de nieuwsbron linkt. De afbeelding hieronder geeft een impressie van het systeem zoals het er in de testfase uitziet. Het klinkt ons als (toekomst)muziek in de oren!
Eindelijk eindeloos ouwehoeren op Twitter
Afgelopen woensdag kwam Twitter met (letterlijk) groot nieuws: de limiet van 140 tekens wordt geschrapt bij privéberichten. De wijziging was al eerder aangekondigd, maar vanaf nu kun je dan ook echt direct messages met een lengte van maar liefst 10.000 tekens naar elkaar sturen. “Today’s change is another big step towards making the private side of Twitter even more powerful and fun”, zo staat in de aankondiging van Twitter. Eerder werd het al mogelijk gemaakt dat verzenders en ontvangers van privéberichten elkaar niet meer hoefden te volgen en kreeg de knop voor het opstellen van een direct message een prominentere plek. De nieuwe ontwikkeling om het communiceren via privéberichten gemakkelijker te maken, heeft wellicht een verband met de matige financiële prestaties van het bedrijf waar we het in onze vorige VrijMiBlog over hadden: hoewel de omzet groeit, slaagt Twitter er nog niet in om winst te maken. Eindeloos ouwehoeren op Twitter wordt nu eindelijk mogelijk in privéberichten, maar dit geldt dus niet voor de publieke conversaties. Blijven oefenen dus op die korte maar krachtige berichten.
Pinterest wordt shopping walhalla
Goed nieuws voor webshoppers: sociaal netwerk Pinterest wordt een nieuw mobiel winkelcentrum. Pinterest maakt buyable pins namelijk doorzoekbaar, waardoor jij als gebruiker actief kunt zoeken in je iOS app naar te koop staande producten. Nog maar twee maanden geleden introduceerde Pinterest een blauwe koopknop, waardoor het mogelijk werd om producten in het sociale medium te bestellen en af te rekenen. De nieuwe functie om die producten nu ook te kunnen doorzoeken is een volgende stap in het proces waarin Pinterest niet alleen leuk is om inspiratie op te doen. Kijken en kijken wordt kijken en kopen! Met de meer dan 70 miljoen gebruikers van Pinterest hebben Amazon en Etsy en een serieuze concurrent bij.
Zo, wij gaan een zonnedansje doen voor het weekend. En mocht dat toch niet helpen, dan weet jij in ieder geval wat de beste plek is voor shoptherapie tegen een depressie door slecht weer.
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!