Vorig jaar februari kondigde Autoweek aan de sprong naar het Belgische te wagen. De Belgische equivalent werd gebaseerd op de Nederlandse formule en moest inzetten op de actualiteit, vertaald naar eigen autotests, reportages, interviews en achtergrondverhalen.
Deze week werd bekend gemaakt dat Sanoma de stekker uit de Vlaamse editie van AutoWeek trekt. De laatste editie van AutoWeek Vlaanderen verschijnt op 7 mei. Daarmee wordt het jaar net niet helemaal volgemaakt. De Vlaamse Autoweek is positief ontvangen, daar ligt het niet aan. Toch blijkt een voortgang van een Vlaamse editie niet haalbaar. Algemeen hoofdredacteur Robert van den Ham licht toe: 'Naast de leidende strategische heroverweging ligt er ook een verwachtingspatroon rondom de losse verkoop ten grondslag. Daaruit blijkt dat we ondanks alle redactionele- en marketinginspanningen op korte termijn geen stijging mogen verwachten. En op basis van de begroting moeten we die wel aantonen.'
Bron: Mediaspecs.be
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!