De tourgekte barst bijna los. Volgens Jumbo is de spaaractie voor het gele vintage tricot 'Joop Zoetemelk' een groot succes. De supermarkt zegt: ' In amper twee weken spaarden klanten al meer dan 38.000 gratis shirts bij elkaar. De eerste spaarders kunnen vrijdag hun shirt – een ode aan de kampioenstrui van Joop Zoetemelk – al ophalen.
Matthijs Moeken, de scheidende marketingdirecteur van Jumbo spreekt over 'de kracht van Joop Zoetemelk'. Moeken: 'De legendarische wielrenner is nog altijd populair. Zo vlak voor de start van de wedstrijd willen fans het Limited Edition Retro shirt in huis hebben om de Nederlandse wielrenners aan te moedigen.'
Het commentaar van de wielerlegende zelf is als volgt: 'Ik vind het prachtig dat zoveel mensen proberen om het shirt te bemachtigen. Het is geweldig om te merken dat zoveel mensen de wielersport een warm hart toedragen. Nu hopen dat ook een Nederlandse wielrenner in het geel op de Champs-Élysées aankomt.'
Over het Limited Edition Retro shirt
Voor alle kampioenen in Nederland liet Jumbo een Limited Edition Retro shirt ontwerpen. Het is een ode aan de kampioenstrui van Joop Zoetemelk. Ook is het shirt – net als een traditionele fietstrui – voorzien van handige zakken op de rug. Meer informatie over de actie is te vinden op Jumbo.com/detruivantoen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!