Meest opvallende verandering in de nieuwe shopopzet is dat de traditionele balieopstelling plaatsmaakt voor een ‘sfeervol eiland’, waar Total met onder meer zitplaatsen de gast de mogelijkheid wil geven om tot rust te komen. ‘Mensen zien een tankshop steeds meer als een plek om te ontspannen’ aldus Vincent Leroy Directeur Retail bij Total Nederland. ‘Om een lange autorit te onderbreken voor het checken van mail of social media, of gewoon om even een krantje te lezen. We maken van het centrum van de shop dus een bar, kun je wel stellen.’
Er is qua inrichting gekozen voor een modulaire opzet, wat inhoudt dat de omvang van de shop en de verschillende categorieën per tankstation kunnen verschillen. ‘We willen een overzichtelijk aanbod dat we zelfs per dag kunnen aanpassen. Het tijdperk van meters schappen standaard volladen met alleen maar snoep is echt voorbij. De klant van vandaag is veeleisender en verwacht ook in het tankstation kwaliteitsproducten. Zoals koffie die minstens net zo lekker is als thuis en brood dat kan wedijveren met dat van de bakker om de hoek. De shop moet meer een bestemming worden waar het gezellig vertoeven is met een assortiment dat aansluit bij behoeften van de klant. Maar ook met meer sfeer, gezelligheid en natuurlijke (lokale) producten, vers bereid voor de ogen van de klant.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!