Filters kijken naar verschillende punten in een mailing en concluderen daarna pas of een mail wel of niet moet worden tegengehouden. Checkpunten zijn onder andere: soort en vorm van content (creatie en tekst), de inhoud en vorm van de onderwerpsregel, html-structuur en wel of geen opt-in mogelijkheden.
Wat moet een marketeer nu doen om uit de filternetten van de provider te blijven? Allereerst: goed kijken naar de spammers. Welke zinnen en woorden zijn op dit moment populair bij malafide mailverzenders? Wat zijn hun tactieken? Checken is echter lastig, want zodra een spammer ziet dat men zijn spelletje door heeft, zal hij razendsnel van tactiek veranderen.
Het Britse Emailmonitor ging langs bij de filters van diverse Britse providers en verzamelde een lijst met zogenaamde dont's voor e-mailmarketeers.
Als je onderstaande tactieken letterlijk toepast en de gegeven woorden en zinnen in je content verwerkt, kom je er dus echt niet door:
1 ? Unieke woorden: In de content worden de meeste woorden maar 1 keer gebruikt.
2 - HTML bestanden met 0-400 bytes aan woorden
3 ? 'WHY WAIT', of 'What are you waiting for' in de tekst verwerken
4 ? idem voor 'MONEY BACK' , of 'Money back guarantee'
5 ? Zeggen dat je samenwerkt met diverse marketingpartners en dan een paar namen noemen
6 ?'LIFE INSURANCE' in de onderwerpsregel zetten
7 - EXCUSE 23 ? Zeggen dat je permissie hebt om te mailen
8 - MPART ALT DIFF - HTML en tekstdelen verschillen
9 ?de tekst 'CELL PHONE FREE' , zeggen dat je gratis mobiele telefoons weggeeft
10 - RECEIVE OFFER ? Speciale aanbieding
En de 5 meest gebruikte spamzinnen in Groot Brittannië zijn:
- Consolidate debt
- No obligation
- Over 18
- Free trial
- Excuse why sent
(via Mad.co.uk (registreren)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!