&Tomeato: tomaatburger in de schappen bij AH XL

Ooit ontwikkeld als amuse in sterrenrestaurant &samhoud places, daarna zo populair dat hij in het streetfoodrestaurant als maaltijd werd verkocht. Nu ligt de &Tomeato Burger bij AH XL en in de kantines van universiteiten en grote corporates. Gaat hij daar een burgerrevolutie ontketenen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ingrid Smolders is verantwoordelijk voor alle nieuwe business van &samhoud adviesbureau. De afgelopen jaren heeft ze veel gewerkt aan de industrialisatie van de burger volgens haar goed in de tijdsgeest past: gezond en goed voor de planeet.

Mentale keuken
Ingrid: &;Sterrenchef Moshik Roth is een bijzondere kok. Hij kookt van binnen, waarmee ik bedoel dat de gerechten die hij maakt voor een groot deel in zijn hoofd ontstaan. Voor bekende producten bedenkt hij nieuwe manieren om ze te bereiden. Zoals bij de &Tomeato: de burger heeft dezelfde smaak en structuur als vlees, maar is volledig gemaakt van tomaat. En het broodje is gemaakt van eiwit.&;

&;Ongewoon lekker met groente&;
&;We zijn trots op onze &Tomeato en onze slogan. Het is een heerlijke en eerlijke burger. Een tomaat groeit binnen een paar maanden. Een stuk vlees moet daarentegen jarenlang rondlopen, eten, drinken, poepen. Dat is bijzonder belastend voor het milieu. De trend onder zowel vegetariërs als carnivoren is "bewust eten". Met onze burger zit je altijd goed.&;

Van handwerk naar industrialisatie
&;De &Tomeato bestaat al een paar jaar, maar we hebben pas later besloten om ‘m beschikbaar te maken voor de massa. In februari hebben we ‘m geïntroduceerd op de Huishoudbeurs. Het is een arbeidsintensief proces om de burgers te maken. Daarbij kwam dat we geen ervaring hadden met fast moving-consumentenproducten. We zijn op zoek gegaan naar productiepartners en toen ging het ineens snel. Binnen een jaar zijn we van prototype naar eindproduct gegaan. Als we willen kunnen we morgen tienduizenden &Tomeato’s produceren.&;

Productlijn
&;In lijn met de productie van de &Tomeato hebben we versmaaltijden, diepvries snacks en maaltijdcomponenten met tomatengehakt ontwikkeld. Ook zijn we nu met aubergineproducten aan het experimenteren. We hebben het idee dat we echt in de voorfase van onze innovatie zitten. Op stapel staan nog veel meer gerechten waarvoor we industrialisatiemogelijkheden bekijken.&;

Wereldwijd
&;We zijn in gesprek met veel internationale partners. In Israël, India en Japan zijn we al in een vergevorderd stadium om de markt op te gaan. We zijn ervan overtuigd dat we wereldwijd een groot marktaandeel kunnen behalen. Als maatschappelijke partner hebben we SOS Kinderdorpen aangetrokken, een ngo die met name weeskinderen helpt met voeding, woonplek en onderwijs. Een &Tomeato eet je nooit alleen: voor elke maaltijd die we verkopen, leveren we een bijdrage aan een maaltijd voor een kind.&;

Great Place to Work
&;In alles wat we doen stellen we onze medewerkers centraal. Iedereen die bij ons werkt, ontwikkelt een persoonlijke visie en streeft die na. Vorige maand zijn we voor de vierde keer uitgeroepen tot de nummer 1 Great Place to Work van Nederland in de categorie middelgrote ondernemingen. Gelukkige medewerkers leveren beter werk, wat blijere klanten oplevert – en zo wordt de winst aan alle kanten hoger.&;

*) Dit is een artikel uit de reeks van de Accenture Innovation Awards.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie