De samenwerking betreft het uitwisselen van kennis over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van consumentenonderzoek.
De twee partijen zullen elkaar consulteren bij vraagstukken, waarin de bundeling van kennis moet leiden tot kennisverdieping en -verbreding. Ook gaan ze samen consumentenonderzoek verrichten voor onder andere Research & Development-afdelingen van levensmiddelenfabrikanten.
Een belangrijk onderdeel van het werk van Food & Biobased Research bestaat uit het testen van nieuwe voedingsmiddelen. Dat doen ze met zowel gespecialiseerde consumentenpanels als het 55+ consumentenpanel SenTo, als met speciaal hiervoor geselecteerde en getrainde Sensory Expert Panels.
Stefanie Kremer van Food & Biobased Research is blij met de overeenkomst: ‘Door deze samenwerking aan te gaan, kan de kennis en kunde die in Wageningen ontwikkeld wordt, rechtstreeks in de nationale en internationale voedingsmarkt worden toegepast.’
Ook Frans van der Horst, directeur Innovation & Product Development bij TNS NIPO, ziet voordelen: ‘Door deze samenwerking kunnen we de internationale levensmiddelenfabrikanten ondersteunen in het hele innovatieproces. Van het vaststellen van het optimale product tot en met de complete propositie inclusief marketingplan.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!