Naarmate meer en meer merken verschillende manieren verkennen om hun publiek te raken, zijn het vaak de eenvoudige ideeën die de grootste aandacht genereren.
Een eenvoudige, maar slimme samenwerking tussen het modemerk Timberland en lokale koffie-experts Bonanza tijdens de fashion week begin juli in Berlijn viel op.
In de Timberland flagship store was een Bonanza koffie Pop-Up store.
Met een tweet, Instagram- of facebookpostingt met de hashtag #inmyelement kocht je een verse koffie of cookie. Dat klink als muziek in de oren voor de meeste fashionista’s op weg naar de modeweek.
Het is niet alleen de eenvoud van deze merkactivering die ik leuk vind, maar ook hoe de samenwerking past bij zowel de identiteit van beide merken, als die van de doelgroep.
De ‘mode’-consumptie kan vaak zowel visueel als fysiek gedaan worden en het gebruik van je sociale netwerk om het ‘ego’ van je merk én klant zo masseren, is ronduit geniaal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!