TGIF: Zo gebruik je creatieve productdesigns

Contentmarketingbureau  geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. Deze week zetten we 5 bijzondere productdesigns voor je op een rij.

Smirnoff: Peel the Bottle 

Bij de lancering van de nieuwe smaken van Smirnoff Caipiroka, creëerde het merk flessen met het uiterlijk van de vruchten. De flessen werden omhuld door limoen, passievruchten en aardbeien. Door een digitale aanpassing van het omhulsel, voelden de flessen net zoals de vruchten en konden consumenten de flessen pellen zoals ze dat ook bij vruchten doen.

Starbucks: Spring Cups

De koffiekoppen van Starbucks zijn erg herkenbaar. Dat komt natuurlijk doordat deze allemaal dezelfde vorm hebben en omdat het logo van Starbucks erg groot op de voorkant van de beker staat. Deze lente besloot het merk het hele roer om te omgooien en een minimalistische aanpak te gebruiken. De bekers zijn verkrijgbaar in pastelkleuren en bevatten geen tekst. Ook staat het logo niet op de bekers. Starbucks geeft je met deze bekers de mogelijkheid om je beker zelf een design te geven!

Miniot: Wheel

Het Wheel van Miniot begon op Kickstarter. Het Nederlandse bedrijf ontwierp een platenspeler waar geen knoppen opzitten en die analoog geluid speelt. Miniot richt zich met deze platenspeler op het terugkomen van vinyl, maar met een vleugje moderne technologie.

Commonwealth Brewing co.

Commonwealth Brewing co. is een Amerikaanse brouwerij die bier maakt met veel kwaliteit en smaak. Met een opvallend product design wilde het merk laten zien wat er zo anders is aan hun bier. Het resultaat? Flesjes die opvallen en anders zijn dan alle andere flesjes.

Nike Air

Nike pakt verpakken met de verpakking van Nike Air helemaal anders aan. De bekende schoenen zijn verpakt in een plastic zak gevuld met lucht waardoor de schoenen lijken de zweven. Een knipoog naar de schoen zelf!

Ben je op zoek naar creatieve productdesigns die jouw merk laten opvallen? Laat van je horen in de comments! 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie