Qualcomm: Ignore This
Deze video van Qualcomm moet je gezien hebben. Nou ja, eigenlijk hoef je niet specifiek te kijken. De video richt zich namelijk op consumenten die hun smartphone pakken als er een advertentie of commercial wordt afgespeeld. En dat vindt Qualcomm niet erg. Qualcomm maakt namelijk technologie voor je smartphone en is daarom erg blij dat de kijker ‘m gebruikt.
Secours Populaire: All on our phones
Deze video van Secours Populaire gaat ook over smartphonegebruik, maar de boodschap is anders. We zijn namelijk constant online en kijken daarom (letterlijk) bijna niet meer naar een ander om. Het resultaat? Je helpt een ander in nood niet. Secours Populaire maakt het om deze reden makkelijker om te doneren via een mobiele telefoon.
Bufdir: The Lunchbox
In deze video van Bufdir is een jongen in zijn klas de enige persoon die geen lunch heeft. Hij voelt zich eenzaam en verlaat de klas. Als hij terugkomt, is zijn lunchbox opeens gevuld. Zijn klasgenoten hebben namelijk allemaal een deel van hun lunch met hem gedeeld. Met deze video laat Bufdir zien hoe makkelijk een oplossing voor een probleem kan zijn. Die gedachte willen ze graag doorzetten bij het oplossen van het tekort aan huizen waar pleegkinderen kunnen verblijven.
Sharpie: Make it Permanent
Deze video van Sharpie begint met een meisje dat haar leuke ervaringen met haar vriend deelt. Dit doet ze met behulp van foto’s, tekeningen en tekst. Halverwege de video, wordt opeens duidelijk dat haar ervaringen niet allemaal leuk zijn. Met behulp van een sharpie zet ze letterlijk een permanente streep onder hun relatie.
Juni zat vol met bijzondere campagnes die op hun eigen manier opvielen. Heb jij nog een tip of campagne gezien die er absoluut tussen moet? Eind juli geeft contentmarketingbureau Brandfighters je weer een recap!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!