1. Kies voor consistentie
Zorg dat er een lijn zit in alle foto’s die je publiceert. Gebruikt hetzelfde filter en zorg voor een zelfde look & feel. Consistentie zorgt ervoor dat je Instagram aantrekkelijk wordt en bezoekers laat terugkomen. Het account van Andrew Knapp heeft meer dan 569K volgers. Met oog voor detail, vaste filters en zijn terugkerende hond Momo zit er een mooie lijn in zijn account die aansluit bij het publiek.
2. Maak gebruik van een Instagram grid
Een Instagram grid kan je account doen laten stralen. Het vergt wel veel tijd, planning, ontwerpen en detaillering maar je bereikt er wel een heel mooi effect mee. Reynolds Kitchen is een expert op het gebied van het gebruiken van een Instagram grid: #EndlessTable. Wanneer je klikt op een afbeelding word je doorgestuurd naar een ander Instagram account waar vervolgens het recept staat uitgelegd met bijbehorende instructies. Lekker, handig, maar bovenal: visueel heel aantrekkelijk.
3. Engage
Instagram biedt bij uitstek kans om interactie op te roepen met fans en volgers. Reclamebureau Wieden & Kennedy New York heeft in 2013 voor Heineken de "Crack the U.S. open" campagne ontwikkeld, waarbij je via Instagram wedstrijd tickets kon winnen voor het tennistoernooi. Het was een online speurtocht, waarbij er via het Instagram account aanwijzingen werden verstuurd. Wanneer je de eerste was die het juiste codewoord in de comments plaatste, won je 2 tickets voor de finale van het tennistoernooi. Interactief, visueel aantrekkelijk en tot in de puntjes uitgevoerd. Slim!
4. User generated content
Hoe hou je je content voor je volgers aantrekkelijk? Hoe hou je het echt, oprecht en interessant? Het Instagram account van Poler Outdoor Stuff pakt het op een slimme manier aan en maken goed gebruik van user generated content. Door het creëren van een merkloze hasthags als #campvibes #adventuremobile en #beneathethebrim plaatsen ze content die door hun eigen volgers wordt gemaakt. Slimme hashtags, zonder directe branding, hebben effect en leveren mooie beelden op.
5. Gebruik Instagram als recruiter
Vergeet de traditionele CV: Instagram biedt kans om jezelf onder de aandacht te brengen bij een nieuwe potentiële werkgever. Marc Jacobs creëerde de hashtag #castmemarc als een castingcall voor nieuwe modellen. Dit ging natuurlijk binnen no time viral en leverde voor het merk Marc Jacobs een succes op.
Instagram test momenteel Instagram Insights: analytics voor gebruikers van Instagram for Business. Met behulp van die analytics kun je jouw posts op Instagram gerichter gaan inzetten en weet je meer over je publiek. Als het gaat om volgers, kun je in je dashboard precies zien of het mannen of vrouwen zijn, waar ze vandaag komen en hoe oud ze zijn. Verder kun je zien op welke tijden je fans het meest actief zijn. Zo kun je een inschatting maken wat de beste tijd is om een post te plaatsen. Instagram zit nu nog in een testfase maar binnenkort wordt de nieuwe feature uitgerold in Nederland. Brandfighters is benieuwd!
BewarenBewaren
BewarenBewaren
BewarenBewaren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!